Op de baan met een field sales agent van Axepta BNP Paribas

Julie werkt al enkele jaren als field sales agent bij Axepta BNP Paribas Benelux. Haar missie? Het prospecteren van nieuwe klanten en hen elektronische betaaloplossingen aanbieden afgestemd op hun behoeften, of het nu gaat om de verkoop/verhuur van betaalterminals of de transactieverwerking (ook wel “acquiring” genoemd). Haar doelgroep? Zowel bedrijven als particulieren werkzaam in uiteenlopende sectoren zoals de horeca, de gezondheidszorg, retail, transport en vele andere.

Handhaven van een gestructureerde dagindeling, of toch proberen

Julie werkt uitsluitend op verplaatsing en staat in voor de provincies van Namen en Waals-Brabant, alsook het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Met een gemiddeld aantal bezoeken van vier per dag is het best aangewezen om een vooraf uitgestippelde planning op te stellen, ook al wordt hier regelmatig van afgeweken.

“Doorheen de dag bijkomende nieuwe afspraken vastleggen, is zeker geen uitzondering”, zegt Julie. “Het gebrek aan een vast dagritme is nu eenmaal eigen aan een commerciële job. Je moet slim kunnen omspringen met het spaarzame goedje tijd en met een flexibele instelling de persoonlijke belangen van je klant behartigen. Oprechte aandacht en service voor de klant, daar draait het om.”

Luisteren is key

Hoewel het behalen van vooropgestelde quota een vast onderdeel is van het overkoepelende verkoopplan, betekent sales bij Axepta BNP Paribas immers veel meer dan een willekeurig spel van cijfers en commissies. Onze verkoopactiviteiten zijn opgebouwd rond de specifieke behoeften en tevredenheid van de klant.

“Zo was ik onlangs op bezoek bij een klant die zijn zinnen had gezet op de Link/2500 betaalterminal, die eenvoudig te verbinden is met een smartphone of tablet via Bluetooth”, legt Julie uit. “De deal had snel rond kunnen zijn, maar door dieper in de bedrijfscontext van de klant te duiken, was het evident dat de Move 5000 een betere oplossing was. Een GPRS-verbinding was namelijk een must.”

Onze persoonlijke aanpak als troef

De sales mensen van Axepta BNP Paribas worden erg geprezen voor hun gepersonaliseerde aanpak. “Naast onze volledig gelokaliseerde bedrijfsactiviteiten die de klanten vaak geruststellend vinden, is één van onze grootste troeven de vertrouwde verbondenheid en nabijheid met de klant”, aldus Julie. “Dit is een krachtig concurrentievoordeel dat ons duidelijk onderscheidt van andere marktspelers. Klanten kunnen mij altijd makkelijk bereiken op mijn rechtstreeks gsm-nummer bijvoorbeeld. Dat bezorgt hen gemoedsrust. Vaak liggen zo’n subtiliteiten aan de grondslag van langdurige, kwaliteitsvolle relaties en daar gaan we voor.”

Onze gepersonaliseerde aanpak vertaalt zich ook in de grondige analyse van facturatiegegevens die ons door de klant worden verstrekt. “Momenteel loopt er zo’n analyseproces voor één van mijn klanten, een detailhandelaar die een tiental winkels bezit in Brussel en Wallonië”, geeft Julie aan. “Dit betreft een complex dossier vanwege de omvang van het bedrijf en het gebruik van gemengde factureringsmethoden (Interchange++, Blended, POS-systeem en e-commerce). Deze werkwijze stelt ons in staat een aanbod op maat uit te werken dat in overeenstemming is met de behoeften van de klant, zodat we zeker de meest aantrekkelijke betaaloplossing aanbieden.

Op zoek naar een elektronische betaaloplossing?
Contacteer ons!